söndag 20 februari 2011

En dag till

Efter att ha slösat bort en av två helga lediga dagar på att må dåligt och sova är det tur att det är en kvar för att vara lite nyttig. Efter många timmars vilande vaknade jag tidigt i morse och har redan hunnit tvätta, diska stordisken och sopa och fixa lite grann. Strax ska jag idka lite klädvård och sedan ge mig ut för att handla.

Söndag är ju matlagningsdag. Det är så härligt att fylla kylen med käk så att man inte behöver stressa sig genom veckan men ändå kunna servera hyfsad mat till ungarna. Idag ska jag laga tikka masala, lasange, revben i järngryta, fiskgryta och kanske något mer som jag kommer på. Ska faktiskt baka bröd också, det var ett tag sedan.

För att kröna dagen ska jag läsa handlingar. Det är sånt vi jävla politiker sysslar med på en solig söndag. Om någon undrade. Är för övrigt lite ledsen för att jag missade ytterligare en träningsmatch för Bajen igår men det kommer ju några till. Och vi vann ju, det ska tydligen vara allsvenskt motstånd för oss! Två månader kvar, två månader kvar!

Inga kommentarer: