måndag 21 oktober 2013

Lite stress

Idag har jag pratat juridik på en stor konferens om hiv och smittsamhet. Det var riktigt roligt. 450 personer i publiken och en och annan applåd. Det är alltid roligt och när en kan ett ämne, då kan en ta ut svängarna lite. I morgon blir det andra bullar för då ska jag prata engelska i Berlin.

Jag är inte helt säker på vad jag ska göra om jag ska vara ärlig. Jag anmälde mig till ett seminarium och plötsligt var jag föredragande. Seminariet handlar om samvetsklausuler i vården och det faktum att Sverige blivit "stämda" inför Europarådets sociala kommitté. Om jag ska föredra ärendet, den svenska lagen eller firmans inställning är ännu höljt i dunkel men det lär väl ge sig.

Är glad att det inte ens är en tiondel så stor publik i morgon.


Hinner jag ska jag ta en promenad med ovanstående låt i lurarna innan jag åker hem i morgon kväll.


Inga kommentarer: