onsdag 29 februari 2012

Vååårkänslor

Solen skiner, himlen är blå. Jag har dragit för gardinerna för att kunna se skärmen. I kväll spelar Bajen träningsmatch mot Assyriska. Jag ska visserligen inte gå eftersom jag ska träna men ändå. Snart kommer lusten att sitta på en uteservering och dricka rosé och njuta av solen att slå till.

Vårkänslor drabbar på olika sätt. Lite pirr, lite spänning, lite längtanväntan. Funderingar på vad som ska hända i sommar. Det blir ingen julisemester för mig men väl juni och augusti. Det finns alltså chans för en lång het sommar med en Visby/Almedalsperiod och så en sväng till Washington mitt i varmaste juli. Det kommer bli svettigt.

Nå, det var lite babbel. Nu ska jag strax gå hem för att hinna förbereda mig för kvällens träningspass. Håller tummarna för en hel häl och att skrubbsåren från i måndags inte ska hindra löpglädjen. Det finns inget, inget som träning. Nu är det nämligen inte lång till kvar till delmål två - 18 mars och två sjöar runt. Spännande.

Inga kommentarer: